Jeden z moich ulubionych i bardzo szybkich śniadań. Przepis jest bardzo prosty i bardzo zdrowy.

Owies jest cennym źródłem witaminy E oraz witamin z grupy B mających wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Cynk, żelazo, magnez, ,potas, wapń i miedz, wysoka zwartość białka i wielonienasycone kwasy tłuszczowe oraz przeciwutleniacze sprawiają, że ziarno to uznane jest za rodzaj żywności funkcjonalnej. Wszystko za sprawą roli jaką spełniają w organizmie wyżej wymienione składniki odżywcze.
3/4 szklanki klasycznych płatków owsianych lub ryżowych (absolutnie nie błyskawicznych, ani nawet górskich, ponieważ są one przetworzone)
1 jajko
2 dojrzałe banany
łyżka oleju kokosowego
opcjonalnie: łyżeczka naturalnego kakao, łyżeczka masła orzechowego, kilka orzechów, płatków migdałów, łyżeczka nasion chia

Widelcem “memłam” jajko i dodaje roztarte na papkę banany. Mieszam. Na koniec daje płatki owsiane z dodatkami, łyżkę  oleju kokosowego i dokładnie łączę ze sobą wszystkie składniki. Wkładam na noc do lodówki.
Rano rozgrzewam patelnię, na nią wylewam łyżeczkę oleju kokosowego i nakładam masę owsianą. Smażę równomiernie z jednej i drugiej strony na niewielkim ogniu.
Koniec 🙂